[대만은 지금 = 류정엽(柳大叔)]
미국 현지시간 14일자 뉴욕타임즈(NYT)에는 대만이 도울 수 있다는 내용의 전면광고가 실렸다. 광고 게재는 모금 운동을 통해 이루어졌다.
광고 디자인을 한 네융전(聶永真)은 광고 머릿말에 누가 도울 수 있는가(WHO can help?)라는 문구를 사용했다. 누구를 뜻하는 후(WHO)를 대문자로 처리해 세계보건기구를 상징하도록 만들었다.
이번 광고 게재를 위한 모금활동은 WHO 참여에 배제 당한 대만에 WHO사무총장이 대만으로부터 공격을 당했다라는 발언이 나온 직후 시작됐다.
모금활동은 시작 7시간만에 목표금액인 400만 대만달러(1억 6천만 원)가 모인 것으로 전해졌다.
광고에 실린 전문은 다음과 같다.
WHO can help?
Taiwan.
In a time of isolation, we choose solidarity
You are not alone. Taiwan is with you.
We know what you are going through. We know how hard it is.
Taiwan, having been devastated by the SARS epidemic in 2003, knows.
Taiwan, having been isolated from the World Health Organization, knows.
That is why we are contributing to international efforts by sharing how we contained the outbreak, kept our schools and businesses open, and ensured masks for all.
In the past weeks, Taiwan has provided more than 16 million medical masks to support medical workers around the world and have worked together with the US and the EU on the most advanced rapid tests and vaccines for COVID-19.
Who can isolate Taiwan? No one.
Because we are here to help.
#TaiwanCanHelp
#TaiwanIsHelping
26,980 contributors participated in the crowdfunding campaign to bring you this message.
Their donations will be used to fight COVID-19 internationally alongside our global partners.
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